۲۳ فروردین ۱۳۹۳، ۱۵:۲۴

آزاد:

انصراف از يارانه سهم عادلانه خدمات اجتماعی برای کودکان بی‌سرپرست را فراهم می‌کند

چناران - خبرگزاري مهر: رئيس اداره بهزيستي شهرستان چناران گفت: با ا نصراف سرمایه‌داران و متمکنین از يارانه و با تجميع هزينه يارانه‌ها، كودكان بي‌سرپرست و ايتام، محرومين، معلولين و نيازمندان سهم عادلانه‌اي از خدمات آموزشي، بهداشتي و اجتماعي مي‌گيرند.

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه آزاد ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براي پيشرفت نظام مقدس اسلامي، بهبود و انسجام ملي، تقويت بخش سرمايه اجتماعي در يك عزم ملي با تلاش هماهنگ و فراگير افرادي كه نياز به يارانه ندارند به نفع اقشار مستضعف جامعه انصراف دهند.

وي افزود: باا نصراف متمكنين از يارانه ها و  با تجميع هزينه يارانه ها ،كودكان بي سرپرست و ايتام، محرومين، معلولين و نيازمندان سهم عادلانه اي از خدمات آموزشي، بهداشتي و اجتماعي مي گيرند.

وی گفت: با اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها مي‌بايست مدنظر داشت مبلغ يارانه تاثيري در زندگي بسياري از هموطنان ندارد و مشاركت صحيح در هدفمندي يارانه ها وظيفه اي اجتماعي، انساني و ملي است.

وي ادامه داد: اقبال مردم به بهزيستي به عنوان سازماني پيشرو در ارائه خدمات بالاست و اين سهم در مسير تعامل و تخصص و  تسهيل فضاي مشاركت محقق شده است.

آزاد همچنين به تحقق شعار سال اشاره كرد و بيان کرد: فعاليتهاي متنوع فرهنگي نظير برگزاري دوره هاي آموزش ارتقاء و دانش افزايي مددجويان، مسئولين فني مراكز، مديران و مربيان مهدهاي كودك، كارگاههاي آموزشي مهارتهاي دانشجويي، مهارتهاي محيط كار، مهارت هاي زندگي، اجتماع محور پيشگيري از اعتياد، مهارتهاي پيش از ازدواج و سالهاي اول زندگي مشترك، آگاه سازي پيشگيري از معلوليت، برپايي همايش‌ها و جشنواره‌هاي قرآني و مذهبي، تشكيل كميته ترويج وگسترش آدينه مهد و... اهتمام جدي در مسير تحقق ارتقاء فرهنگي گروههاي هدف برداشته‌ايم.

رئيس بهزيستي چناران افزود: بهزيستي شهرستان چناران با نظارت بر يازده موسسه خيريه كه 5 موسسه نگهداري ايتام و 2 موسسه نگهداري معلولين وسالمندان مي باشد و 22 مهدكودك شهري وروستايي و 4 مركز درمان اعتياد سرپايي، يك مركز مشاوره تخصصي، دو مركز غربالگري شنوايي و بينايي براي پيشگيري از معلوليت‌ها، 2 مركز توانبخشي و آموزش سالمندان و معلولين نقش بسزا و مهمي در حوزه سلامت اجتماعي دارد از اين روست كه با ارتقاء فرهنگ خود باوري، كار و تلاش و توانمند سازي فرهنگي و معيشتي را  پيوست هم قرار داده ايم.

وي ادامه داد: سازمان بهزيستي سابقه درخشاني از حضور سمن‌ها و NGOها در پيشبرد اهداف پيشگيرانه، توانبخشي، فعاليت‌هاي اجتماعي و اشتغال دارد، ورود داوطلبان، متخصصين و خيرين به حوزه متنوع فعاليت بهزيستي، زمينه مناسبي را براي توسعه كمي وكيفي خدمت رساني به جامعه هدف را فراهم نموده است.

وي به  اجراي طرح توانبخشي مبتني بر جامعه  اشاره كرد و تصريح كرد:  با اجراي طرح توانبخشي مبتني بر جامعه و همكاري جامعه محلي، دهياران، شوراهاي اسلامي، روستاها و مناطق محروم اقدام به شناسايي معلولين، ارائه خدمات به آنها مي نماييم و در واقع كار با مردم، توسط مردم و براي مردم همان عزم ملي است كه در دستور كار خود قرار داده ايم چرا كه رفاه اجتماعي با ايجاد فرصتهاي برابر اجتماعي معنا مي يابد و اين سهم محقق نمي شود مگر با مشاركت و حضور فعال و با نشاط همه آحاد.

آزاد گفت: سازمان بهزيستي با هدف تامين عدالت با اتخاذ تدابير و ارائه خدمات و حمايتي هاي توانبخشي، اجتماعي، باز پروري و پيشگيري از معلوليت ها، آسيب‌هاي اجتماعي با حفظ ارزشها و كرامات والاي انساني و تكيه بر مشاركت هاي مردمي و تعامل با مسئولين در مسير خدمت به محرومين و معلولين گام بر مي دارد.

رئيس بهزيستي چناران افزود: با توجه به مسايل و مشكلاتي كه معلوليت براي انسان و جامعه بوجود مي آورد برنامه هاي آموزشي اساسي وگسترده اي در زمينه آگاه سازي و ارتقاي سطح علمي و فرهنگي جامعه تدوين و اجرا  مي شود و با تحقق هدف استقرار عدالت اجتماعي براي همه افراد شرايط بهره مندي تمامي معلولين تحت پوشش از وسايل توانبخشي و كمك هزينه هاي درمان و تسهيلات اشتغال و باز تواني و حرفه آموزي فراهم شده است.

کد خبر 2269099

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha